středa 13. února 2008

Kulinářské cestování

Tak teď jen o jídle:-)Olga si ráda počte, Majka by to okomentovala, že jsem to celá já. Spát, dobře jíst, dobře popít(a ješte možná něco, ale to se sem nehodí)- to jsou moje životní potěšení, jen nevím, jak bych je seřadila.

Takže na cestách jsem se moc dobře nevyspala, bohužel. Ale zas si nemůžu stěžovat: u Danky ve Warwicku (která mimochodem bydlí se 4 chlapama v baráčku-snad ji nevadí, že to tady takhle šířím, ale jelikož tenhle blog nečte, tak se to k ní ani nedostane, pač vy jí to neřeknete!!!Samozřejmě ti co ji znají)mi čerstvě ustlal ve své posteli (samozřejmě bez svojí přítomnosti) její spolubydlící. U Lindy na koleji už to šlo na "ruský"(prý se tomu tak říká, ale mamka to zamlada prý s kamarádkama taky praktikovala, když nebylo placu) způsob, to znamená se Slovenkou na jednolůžku na štorc: no prostě hlavy k nohám.Sestřenice v Birminghamu má francouzskou postel(pro jeden a půl člověka) stejně tak jako slovenská kamarádka v Granadě, ale na rozdíl od ní teplo v pokoji. Kdo říká že v Andaluzii je teplo, tak ať si tam zajede do bytu bez ústředního topení v zimě-kláda jako sviňa. No jo my panelákový děti....A ze studenýho pokoje v Granadě jsem přešla do o něco míň studenýho pokoje v Dijonu. Tam mi to ale bylo jedno...

Dobře pít (ano přiznávám bez mučení že začínám mít francouzský návyky) o to jsem taky nepřišla. Ovšem v sedmém nebi jsem byla v Granadě prosím. A teď přichází ta fameuse transition....non seulement mais aussi....neboli nejenom jsem dobře pila, ale i jedla. A to zadarmo! Granada jako jediné město dává k pitím tapas( chuťky, jednohubky, někde i ve velikosti předkrmu) gratis. Výběr je veliký- já jsem si velice oblíbila tinto de verano(červený s limonádou-něco jako naše houba, jen to víno není krabičák)s patata asada, což je zapečená brambora se sýrem a majonézou. Velice výživné! To vše za 1.5 eura v nejlevnějších barech a tapas, ale nad 2 eura to většinou nejde.Takže od středy do neděle jsem v Granadě nevynechala ani jednu příležitost se nacpat po 22h. Jojo povánoční dietka vzala rychle za své a mučení s Olgou Šípkovou při Buďte fit s Českou televizí jakbysmet. A to jsem měla zaděláno na žraloka:-(

Konečně k věci-k těm dobrotám. V Anglii na nic extra nečekejte, ale ve Španělsku si určitě dejte churros. Jsou to takové čerstvě smažené koblížky, no prostě to vypadá takhle:
s horkou hustou čokoládou je to úplně supr, hned jdu zjistit na googlu recept. Don´t miss jamón serrano, mňam, mňam.

No a pak domácí strava ve Francouzské rodině-raclette, dortík k narozeninám, všechny ty sýry(zas jsem vypadala jak největší žrout, nabídka na smradlavý sýr napatlaný na čerstvou křupavou bagetu se prostě odmítnout nedá). A není nad francouzské cukrářské vyrobky-flan aux prunes, jahodový koláčík, citrónový koláčík....a nakonec můj oblíbený mandlový croissant. To už po žraloku nebylo ani památky.

A teď jsem zas na salátcích, co z toho člověk, ze života bez dobrého jídla a vína, má???

3 komentáře:

pseudointelektualka řekl(a)...

ůůůů! (co je to žralok?)

martinibaby řekl(a)...

tak tomu říká moje sestřenice-takový to vytvarovaný bříško...samozřejmě ne jak kulurusti, ale tvary se rýsovaly

Lucie řekl(a)...

Mela jsem tu samou otazku:)
Nahodou, ja uz ho taky trosku mam!;)